Början på 2018.

Redan är april här. Jag brukar säga samma sak oavsett tid på året. Men vart tog januari, februari och mars vägen? Tyckte det var nyss vi firade jul och nyår. Men å andra sidan är det månader när inte mycket händer. Man har lite pengar kvar efter allt med jul och nyår plus att det är kallt och mörkt ute. Man jobbar så mycket man kan och längtar till sommaren helt enkelt. Och lite så har det varit. Inte mycket har hänt sen sist men ska ändå sammanfatta mina tre månader.

Vi har bokat en resa till Cypern nu i april. Den 27 åker vi och hela Andreas familj. För en som jag som aldrig rest längre än till Danmark, Norge och Finland är detta nått galet. Jag har inte ens flugit. Med detta tillkommer även vaccin. Vilket vi tog för ca 3 veckor sen. Och vad händer jo jag reagerar på vaccinet. Jag får utslag i hela nacken som kliar! Jag lyckas då med allt. Men men med lite hydrokortison salva så gick det ner ganska omgående. Nu väntar vi på att ta en till spruta om någon vecka så vi är fullt skyddade. Sen är nog allt redo för en semester. Vi var iväg till Ullared nu i helgen för att kolla om vi kunde hitta lite kläder och annat som man kan ha på sig när vi är där nere. Och ja lite hittade vi i alla fall. Jag fick dock lov att svänga förbi Eva nette på Frölunda torg. En underklädesbutik men bh:ar med lite större storlekar och fina märken. Jag behövde både en till bh som sitter bättre än dom jag har hemma och en ny bikini som även den satt bättre. Efter fin fint hjälp av personalen så hittade vi vad jag sökte och jag är super nöjd. Men som sagt ska börja packa snart och jag börjar bli sjukt nervös.

Men medans vi väntade på att resan skulle närma sig så den 26 jan åkte jag ner från Göteborg till Olofström. Vilket är så långt söder över som jag kört någonsin i Sverige. Men det gick det med. Ut ur Göteborg lyckades jag ta mig och hela vägen ner på egen hand. Väl där nere fick jag en rundvandring i fabriken som Andreas varit i under veckan. För mig som tycker att fabriker är intressanta och  fascinerande så var detta toppen. Efteråt hade vi bord bokat på hotellets restaurang vilket var en underbar avslutning på dagen. Dag 2 innebar hotellfrukost vilket är aldrig fel. Sen in i bilen med all packning och ner ännu mer söder över. Vi stannade till vid Helsingborgs Scandic hotell och lämnade väskorna då vi var för tidigt för incheckning. Men med alla väskor lämnade så lämnade vi även landet. Vi tog helt enkelt färjan över till Danmark. Det tog ca 20 minuter, det kändes knappt som vi hann lämna land innan vi var i hamn på andra sidan. Vädret var hyggligt och Danmark var mysigt. Vi åkte runt men tillslut hamnade vi i Köpenhamn. Vi hade egentligen inget mål mer än att kolla runt. Men vi passade på att åka förbi Christiania. Det var lite mystiskt, vågade inte alls gå in så vi åkte bara förbi och sen vidare. Efter lite shoppande så vände vi tillbaka till Helsingborg för att dag 3 ta oss hem till Hönö. Allt som allt så var det skönt med en lite mini semester över helgen.

Jag och Andreas utanför Olofströms volvofabrik.

Efter rundturen på fabriken så hittade vi till Älmhunts Ikea.

Jag och Andreas på stårket i Köpenhamn. Disigt men mysigt!

Vi hittade lite koooorv på färjan över till Danmark.

Väl i Köpenhamn hittade vi glass. Ingen jätte-hit när man är opererad som jag är men man får offra sig!

Köpenhamn!

Christiania :O

Kvällsdricka innan läggdags!

_____________________________________________________

Vad har hänt mer? Jo jag fick en väldigt konstig känsla i kroppen en dag på jobbet. Hade inte ens börjar förens jag visste att något var konstigt. Men väl på banan så kunde jag inte utföra ens dom lättaste arbetsuppgifterna som vi har. Orolig som jag var så ringde jag till 1177 som gav mig rådet att besöka jourcentralen. Så jag ringde Andreas som kom å hämtade mig. Efter en resa mellan vårdinrättningar kom jag tillslut hem med det allvarligaste uteslutet. Så nu var det upp till vårdcentralen att ta över. Efter två veckor med massa besök så kom vi inte fram till nått alls. Vi misstänker vitaminbrist. Men men jag är tillbaka i alla fall.

April innebar även Öl och Whiskey-mässan. Andreas hade fått en biljett när han fyllde år i höstas av oss. Så på torsdag kväll sent kom min pappa, lillebror och Sagah  och alla hundar. Eftersom det var så pass sent ändå så gick vi och la oss ganska direkt. Lillebror och Sagah sov med sina hundar i gästrummet medans pappa sov på soffan på övervåningen med Toby. Men när Andreas skulle gå på toa på morgonen var den en lite Toby som var snabb och smet in och upp i våran säng. Han slängde sig på rygg bredvid mig och jag kramade honom. Så han fick helt enkelt ligga där och bli klappad. Andreas kanske inte var helt nöjd men vi två andra hade det mysigt.

Hundarna på besök.

När vi myst färdigt åt vi lite frukost för att sedan bege oss in mot stan via Volvo för att hämta min plånbok som jag glömt dagen innan. Så vi åkte en lite runda med bussen runt Göteborg och även färjan inne i centrum innan vi hittade fram till krogen Viktor, Fredrik och Sigge satt och hade tagit en lunch öl på. Vädret var verkligen toppen men temperaturen hade inte riktigt nått vår värme ännu. Men ändå så hittade vi en resturang där vi kunde sitta ute. Resturangen hette Karlssons garage, tydligen visste Viktor vad detta var och tydligen var dom kända för go mat. Och det var helt rätt. Jag och Sagah valde att äta Fish and chips vilket var super gott. Värt att komma ihåg och komma tillbaka till.

När vi var mätta och belåtna tog vi en spårvagn vidare till Svenskamässan. Oj va folk det var!

Mässan 2018 lockade 24.000 besökare och över 160 utställare under två dagar för att provsmaka på nyheter och lära sig mer om öl och whisky.

– https://olochwhiskymassa.se

Väl inne med jackor inlämnade och glas hängdes runt halsen och drickes-kuponger i handen började vi våran resa igenom all dricka som fanns. Den första var inge vidare. Suröl. Tänk Suris godis fast med öl smak efter. Njaaa inte min stil alls. Mest var det nog öl skulle jag säga men det fanns en del annat. Jag och Sagah var kanske inte jättesugna på öl eller whisky men det fanns även för oss. En favorit var Små Sure shot men Sprite, lite citronsaft och en hel Piggelin i. OMG, den var suuuuper god! Jag kommer inte ihåg hur många timmar vi gick men vi var lagomt möra när vi kom ut. Men väldigt nöjda. Efter en sådan runda bland all öl tog vi en tripp hem till Viktor för att lämna glas och lite annat. Innan vi tog en vända på Andra lång för att hitta nått att äta, det gick sådär… Vi hamnade på Sibylla men varsin Kebabrulle. Sen blev det att springa till bussen så vi inte missade färjan till Hönö. Väl hemma så blev det rakt ner i säng.

Oskar och Andreas på krogen.
Fredrik och Viktor grundar.

Dag två var alla rätt möra i kroppen men det stoppade oss inte. Denna gång följde pappa med och alla hundar. Jag och Sagah åkte in till stan för att fixa hennes naglar. Pappa, Oskar och Andreas åkte och mötte upp Viktor och gänget för lite matmässa. Naglarna blev jättefina, till och med så att jag vet hur mina ska se ut nu när jag gör om mina inför semestern. Super glad att Sagah blev nöjd. Dagen flöt sedan på i lugnt tempo hemma hos Viktor innan vi begav oss hem för att vila. På söndag for Mora gänget hem igen. Toppen helg helt enkelt. Jag längtar upp verkligen, väntar dock på våran nya bil som aldrig verkar komma. (Den ska komma vecka 21 sägs det).

_____________________________________________________

Nu är det snart bara en vecka tills vi ska utomlands. ÄNTLIGEN!!!

See you <3

Bli den första att kommentera